Nationaal Frisdrankonderzoek 2017

Groei verfrissende drankjes met minder tot geen suiker en calorieën

Den Haag, 23 augustus 2017 – De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje. Dit blijkt uit het 3e Nationaal Frisdrankonderzoek 2017, afgenomen onder 1.140 Nederlandse frisdrank drinkers. Cola regular blijft weliswaar nog altijd de meest populaire frisdrank, maar consumenten kiezen ook steeds bewuster voor de light en zero varianten van frisdranken omdat er minder suiker en daardoor minder calorieën in zitten.

Consumptie water met een smaakje stijgt fors

Consumenten worden zich steeds bewuster van het belang van voldoende hydratatie. Maar liefst vier op de vijf waterdrinkers geeft aan bewust bezig te zijn met het drinken van voldoende water. De consumptie van mineraalwater steeg in 2015 met 7%; de consumptie van mineraalwater met een smaakje steeg explosief. Door het groeiende aanbod van water met een smaakje, vindt twee vijfde van de waterdrinkers het makkelijker om genoeg water te drinken.

Water drinken

Water drinken essentieel voor je lichaam

Het drinken van water is belangrijk voor het functioneren van je lichaam. Wist je bijvoorbeeld dat door het drinken van water je lichaamstemperatuur op peil wordt gehouden? 86 procent van de Nederlandse consument drinkt al dagelijks water en een stijging van de consumptie is ook terug te zien in de consumptiecijfers van mineraal- en bronwater.

Een gezonde dorstlesser

Consumptiecijfers FWS

Bekijk de PDF voor de consumptiecijfers.

Consumptiecijfers

Overzicht consumptiecijfers
Onderstaand document bevat de belangrijkste kerngegevens van de Nederlandse frisdranken-, water-, sappen- en siropenindustrie over de periode 2011 tot en met 2016. Ook de consumptiegegevens van de overige landen in de Europese Unie zijn in de folder vermeld.

Abonneren op RSS - consumptiecijfers